ما الجديد

khateab

مهندس جديد
ما هو أفضل جهاز لشحن البيوس

رد: ما هو أفضل جهاز لشحن البيوس

وانا شغال علي ويليام ايبروم 5.5 وبصراحه شغاله معايا كويس جدا
بس في الموذربورد ولكن هي لا بتشحن رام ولا ريسيفر وكمان فيها عيوب بسيطه بخصوص شحن ال spi
لا بجد إنت أسطورة يا باش مهندس
لأن الجهاز الحديث والغالي مريح وسهل أما الويليام فهي عايزة صبر وخبرة جامدة
ربنا يزيدك ويفتح عليك كمان وكمان

Fire_Line

HawasTECH - Muhammad Hawas
الإدارة

لا بالعكس خالص الايبرووم الويليام لو فاهم فى البرمجه كويس ودواير الشحن ها تعرف تشحن اى حاجة بس بتتميز انها قابله للتعديل وسعرها رخيص للمستخدمين المساكين االلى زى بس انا جربت السوبربرو 550u بجد تحفه بس غالى

khateab

مهندس جديد

والله أنا غلبان أكتر منكو .. ومن كتر غلبي انا ما اشتريتش الويليام ..جبت المخططات بتاعتها من النت وعملتها بنفسي علشان ما أدفعش ثمنها جاهزة ( وفي سبب تاني بصراحة وهو متعة انجاز شيئ بنفسك ) وعملت منها 10 نسخ مع الادبترات وبعت منها 4 أو خمسة مش فاكر بالضبط بس كان الهدف اني أعوض ثمن القطع ولوح الفيبر والكلفة اللي دفعتها والحمدلله اتعوضت من شغلها لأنو صادف يوم انتهاء تطبيقها وقت فيروس تشيرنوبل اللي بينسف البيوز . واشتغلت شغلها. بس ده كان أيام الويندوز ميلينيوم و98 لأنو انتهى مع ويندوز xp.
انا عشرة عمر مع الوليام وما بنكرش فضلها ولأني عارف انها محتاجة خبرة وصبر انا مقتنع ان اللي بيستعملها لحد دلوقت بيكون خبرة ممتازة .
صدقني بشمهندس كلامي مش مجاملة لأني قريت معظم مشاركاتك . ما شاء الله عليك ومش هقول أكتر من كده.
تحياتي لكم جميعاً

التعديل الأخير:

montasermah

مهندس جديد

الويليم شغالة كمان فيها سوكت لشحن الرامات وبتشحن فلاشات الرسيفر 8 طرف
اما ال48 طرف ممكن تشترى السوكت بتاعة وتركبة وتشحن
عموما انا شغال بيها رسيفر وبيوس

أعلى