طبعا المعتاد اللى بقولة لكل الناس جرب بعلبة بور سليمة ..
ثانيا فى مارزات بتكون متركب عليها فانة كلبس بلاستيكى وليس فانة وبقاعدة ومسامير ..
الفانة الكلبس بعد فترة تشغيل تصل الى شهور بتعمل قوس فى المازر من سخونة البروسسر وسخونة المازر نفسها بيكون فى قوس تحت البروسسر وممتد الى الشب الرئيسى ..
لما نحب نسخة على المازر نص درجة السخونة للهوت تحت قاعدة البروسسر وبحذر تحت الشب الرئيسى ..
لكن تسخين قوى تحت الشب هنا بقى المصيبة لان القوس اللى حاصل فى المازر بتبقى واقفة على شعرة فى فصل اللحامات الخاصة بالشب والخطوط الداخلية لها فانك سخنت فصلت لحامات فى خطوطت اتصال بين الشب والبروسسر ومع قوس المازر صعب الاتصال ..
لذا كارت التيستر لا يقرا نهائى وكان المازر لا يوجد عليها بروسسر ..
حاول وبحذر التسخين تحت الشب وقاعدة البروسسر مع محاولة فرد المازر وازالة التقويس منها لو كان موجود وجرب ..
فشلت العملية ..
المازر :: تحت الحيطة (( شعار الصعايدة ))